3D modellezés az Ubuntu Linux rendszeren

Napjainkra a modern számítógépes grafikák egészen megszokottá váltak - amelyeknek az elkészítéséhez nyújt segítséget az alábbi leírás.

1.) Telepítés

Synaptic csomagkezelő segítségével telepítsük a blender nevű csomagot vagy pedig Terminál-ban a következő parancs kiadásával:

sudo apt-get install blender

2.) Használat

A Blender egy professzionális-szintű 3D modellező szoftver - amelynek segítségével akár fotó minőségű grafikákat is elkészíthetünk.

Számos fejlett funkció mellett képes továbbá az animációk kezelésére, a leképezésre/renderelésre - és az elkészített modellek interaktív vetítésére.

Sikeres telepítést követően az Alkalmazások -> Grafika -> Blender (fullscreen vagy windowed) menüpontról indíthatjuk.

Az indítást követően megjelenő képernyő három részre lesz bontva:

- a felső rész az úgynevezett információs ablak, ahol az elérhető funkciók menüpontjai mellett néhány dolgot, például a szoftver verziószámát és statisztikai adatokat láthatunk a szerkesztett objektum aktuális állapotáról.

A képernyő középső (nagyobbik) területe a 3D szerkesztő ablak, ahol a 3D objektumokat megalkothatjuk.

Alapértelmezés szerint egy kamera - fekete háromszög -, egy lámpa és egy kocka vázlatképe látható - ahol a kocka rózsaszín körvonala azt jelenti, hogy a kijelölése aktív. A szürke rácsvonalak segítik az objektumok elhelyezését, igazítását. A piros-fehér vonalú kör a benne lévő célkereszttel a 3D kurzor, amelyet a 3D térben bármerre elhelyezhetünk. Az új objektumok beillesztésének helyét határozza meg, valamint a forgatás stb. középpontját.

A képernyő harmadik, legalsó része az úgynevezett gombsor ablak, ahol az aktuális objektum rengeteg tulajdonságát tudjuk variálni (fények, animációs beállítások, leképezés beállításai).

3) Kapcsolódó weboldalak

- a Blender hivatalos oldala

- hivatalos Ubuntu dokumentáció a Blender-hez

- Magyar nyelvű leírások

Startup Growth Lite is a free theme, contributed to the Drupal Community by More than Themes.